Jeg har opprettet en ny bloggpost … Fredagsforskning – den meget unyttig forskning som forvirrer foreldre i valg av bøker …!

Først ut er «Barn lærer ikke noe av pop-up bøker …. de bare koser seg med dem ….»  Barn i alderen 18 til 22 mnd. har blitt forsket på. Man mener å ha kommet frem til at pop-up bøker ikke fremme læreevnene hos disse barna …. «While this may mean that pop-up books shouldn’t be be considered eduational, I don’t think it means they have no value. Kids love them and time spent opening flaps and pulling tabs is certainly enjoyable time. And even if they don’t learn what a flamingo looks like, they do learn how to grasp and open and slide and, most of all, enjoy a book.»

Nyheten har kommet også danskene for øre …  fra Politiken «Forskerne mener, at børnene med pop-op-bøger bruger energien på at være interaktive, og at de derfor ikke også kan kapere så mange skjulte informationer».

Skandale ….. tenke seg til at barna i alderen meget små ikke oppfatter det skjulte budskapet!