Det er ikke så lenge siden jeg var i Danmark – det er heller ikke så lenge til jeg skal til Danmark – landet som har inspirert meg med sin bibliotek-kultur. Utrolig mye å lære bare ved å besøke de ulike bilbiotek. Det har blitt en del gjennom årene.

Nu har jeg kommet over en bildebok «Hr. Kronhjort og de fyldte chokolader» jeg ønsker meg – intet er som å kjøpe en bok – en bok man har ønsket seg lenge for så å sette seg gjerne på en bibliotekcafe og nyte.

Hr. Kronhjort og de fyldte chokolader

img_9563

Dansk verdenspremiere på den enestående smukke billedbog om Hr. Kronhjort. Bogens forfatter og illustrator, Kim Sena, bor og arbejder i Korea, men hendes bog får altså verdenspremiere i Danmark.

Hanna er på vej med toget til sin far, skovfogeden, og undervejs møder hun Hr. Kronhjort, spiser af de fortryllede chokolader, får kupeen fuld af frøer og kan til sidst bruge sit fiskebo-træ til noget ganske særligt.