Stikkord

Jeg trosset vind og regn, og kom meg syklende ned til biblioteket, fine biblioteket på Sola. Siden det nu er så lenge siden jeg jobbet på et bibliotek ( en gang på 1990-tallet) er det ikke bare bare å finne frem. Ikke viste jeg annet enn at boken het sommerboken. Å komme på et bibliotek å spørre etter en sommerbok gir mange gode tips på andre bøker om ikke annet. jeg fikk kyndig hjelp til å finne boken.

Jeg ble en smule forundret da boken sto blant andre voksne bøker. Jeg skulle jo lese en gammel barnebok, skulle jeg ikke?

Jeg åpnet boken, leste følgende: – Illustrasjonene til Sommerboken ble laget senere, etter ønske fra de utenlandske forlagene.  Tove Jansson pleier ikke å illustrere tekstene sine i etterhånd.

Så jeg må innrømme jeg er meget skeptisk, men jeg leser fremdeles.