Har vært en tur på McDonalds. Etter at jeg hadde kjøpt det jeg skulle ha, så damen: her er leken og la to bildebøker ved siden av maten. Jeg må si jeg ble imponert … Kvalitetsbøker skrevet av prisbelønnet forfattere, men ingen fra Norge? Kun oversetteren Cecilie Winger er norsk ellers er det vel danske og svenske forfattere og illustratører vi får som leke på McDonalds …. Blideboken «En tur med hunden» laget av bildekunstneren Bente Olesen Nyström var en forunderlig bok som vi brukte mye tid på. Pressen skriver følgende om boken:  «Medrivende billedbog skaber sære tableauer – Bente Olesen Nyström er tilbage med en ganske formidabel udgivelse».

”Ge dina barn ett språk”

2001 föddes Bok Happy Meal i Sverige, i en lycklig förening mellan den läsfrämjande organisationen Läsrörelsen med mottot ”Ge dina barn ett språk” och McDonald’s alla restauranger. Bok Happy Meal firar nu 10 år och passerar samtidigt en upplaga sedan starten på över 9 miljoner barn- och bilderböcker av hög kvalité. Totalt har 62 titlar av 60 upphovsmän ingått.

Nu startar höstens stora nordiska barnbokssatsning på McDonald’s och från och med fredagen den 7 oktober och under en vecka framåt får alla som köper Happy Meal Pippi och Starke Adolf och andra serier eller En tur med hunden. 

Sikkerhetsmessig passer boken fra 3 år

På baksiden av boken sto «sikkerhetsmessig passer boken fra 3 år» … tror ikke jeg har sett det før .. søtt om ikke annet.