På onsdag ble jeg intervjuet i Nrk Rogaland om det nye lesemønsteret, Nrk sentralt følger opp med saken om «Lesebrettet er den nye bokhyllen» 

«Elin Bekkebråten Sjølie har fortsatt bokhyllen i behold hjemme, selv om hun er i ferd med å gå mer over til å bruke e-bøker. – Jeg reiser en del, både i jobbsammenheng og privat, og liker å ha noe å lese i. Det blir tungvint å dra med seg en haug med bøker, så jeg bruker i stedet lesebrett. Jeg liker å lese overalt, men noen steder er det ikke så praktisk med lesebrett. I badekaret fungerer den gode gamle papirboken fortsatt best. – Det er heller ikke alle bøker som kommer ut som e-bok, derfor bruker jeg fortsatt å kjøpe vanlige papirbøker.»

Seinere i høst skal jeg holde et foredrag om «trenger jeg biblioteket» for en haug av biblioteksjefer i kraft av å være blogger og skribent om det nye lesemønsteret …. jeg gleder meg …