Nu er det lenge siden jeg har omtalt en bildebok på min blogg, så det var vel på tide. Jeg leste bildeboken «Jenta som ikke kunne slutte å gråte» før sommeren og kan ikke glemme den. Den har gjort et dypt inntrykk. Da jeg leste den sammen med min lesevenninne 9 år ble vi sittende lenge, lenge uten å si noe … vi har tatt den frem mange ganger etter det. Den er blitt et utgangspunkt for de ulike diskusjoner vi har …. spesielt etter hva som skjedde i sommer …

Gleden var stor da jeg fant ut at det er forfatteren av «Mo i mørket» som har skrevet «Jenta som ikke kunne slutte å gråte». Les den, bruk tid på boken, diskuter, reflekter og nyt den.

Forlaget skriver følgende om boka: –

Det var en gang en jente som ikke kunne slutte å gråte

Først ble sokkene våte

Så rant badekaret over

Georginene druknet

og Begoniaen

og Pelargoniaen

Ja, det er ganske sørgelig det hele. Om vinteren fryser tårene til is, og jenta blir stående stivfrossen i parken. Men så kommer våren, og med våren kommer vårflommen, og med vårflommen kommer det et skip …