Kom over denne oppskriften på nett, helt ute av det blå, må ha vært en link på Twitter, dette er sider jeg aldri er på ellers. Men okke som jeg ble forvirrvillet til å tenke & tro at også jeg kunne lage noe slikt. Så det prøver jeg når jeg skal på besøk i helga, eller på Golf-turne eller noe slikt …..

Jeg siterer villig vekk fra «Janickes kjøkken & bar» –

Dette trenger du:

1 pose popcorn (jeg kjøpte en pose ferdigpoppet popcorn)

1,2 dl smeltet smør

0,8 dl olje

24 marshmellows (ble sagt en pose, men siden jeg ikke husket helt ble det 24 stykker)

1 pose nonstop

Kakeform

Slik gjør du: Smelt smør i en kjele og mål opp til 1,2 desiliter (eller bruk ferdig smeltet smør som du får kjøpt på flaske..for de av dere som har dette…). Mål opp olivenolje og bland dette sammen med smøret som du har over igjen i kjelen. Ha i marshmellows og rør rundt til alt er smeltet.

Ha blandingen i en bolle (jeg tok popcornet rett i kakeformen og helte smørbladningen rett over – det første til at smøret rant ut av formen og ned på benken) og ha i popcornet før du rører det rundt slik at alt blir blandet sammen. Ha blandingen i en kakeform og strø over nonstop og la det stå kjølig til det stivner.

Vips så har du en ekte popcornkake som jeg personlig synes var klissete, litt salt, søt og litt hard å bite i – men det ble en god snopekake som sikkert er populær hos barna. Selv tenker jeg at jeg kanskje ville laget den i muffinsformer neste gang, for den var litt hard å kutte i – og små barnetenner får kanskje litt trøbbel med å bite over det hele