Litt usikker om jeg er i denne gruppen …. jeg fikk følgende underlige e-post i dag som fikk meg til å lure på om jeg ville kjøpt en bok av noen som mener jeg har manglende kunnskap?

Kjære innkjøper av barnelitteratur

Siden det norske litterære systemet fungerer slik at nesten alle norske billedbøker blir innkjøpt av Kulturrådet og nesten ingen utenlandske titler finner veien gjennom nåløyet, går desverre barna våre glipp av store deler av verdenslitteraturen. Det er lett å tenke seg hvordan reaksjonene hadde blitt, med biblioteker uten de store klassikerne innen voksenlitteraturen. Fortellerforlaget har hatt gleden av å utgi en rekke utenlandske titler de siste årene som både litterærrt, pedagogisk og illustarsjonsmessig er av det ypperste som utgis av billedbøker. Desverre har få barn fått oppleve disse fortellingene, og det skyldes ikke bare et litterært system som ikke fungerer, men også manglende kompetanse hos voksne som sitter i posisjoner som formidler kunnskap om barnebøker. Dette gjelder særlig biblioteker og sentrale innkjøpere hos bokhandelkjedene.

Vedlagt ligger et tilbud på en moderne klassiker til sterkt redusert pris.