Nu er det ikke så meget annet å gjøre enn å ta seg en tur til Stockholm for å komme til bunns i ryktene rundt bokmakverket Min kamp. Jeg reiser dit om litt. Gleder meg masse. Jeg skal blandt annet » Bycykling– Ut på egen hånd» siden dette blir midt i oppkjøringen til Nordsjørittet. Så skal jeg overvære Litteraturpriset till Astrid Lindgrensminne: – » Mottagaren av Litteraturpriset till Astrid Lindgrens minne 2011, australiensaren Shaun Tan, anländer till Stockholm den 21 maj för att delta i årets pristagarvecka. Den 31 maj avslutas pristagarveckan med en högtidlig prisutdelning i Stockholms Konserthus, då Shaun Tan får motta Litteraturpriset till Astrid Lindgrens minne ur H.K.H. Kronprinsessan Victorias hand.  Värd för prisutdelningen är programledaren, författaren och Unicef ambassadören Mark Levengood. Information om pristagarveckans program kommer att publiceras på www.alma.se.»  Yes !