Ingenting er som følelsen av å være student, så i dag har jeg viet hele ettermiddagen på universitetsbiblioteket. Jeg traff egentlig forbausende få studenter, men de jeg traff var hyggelig. Fikk meget grundig og god hjelp av den bibliotekansatte. Så nu er pensumlister og bøker på stell. Jeg ble en smule forbauset men det var en relativt stor samlig med barnebøker på biblioteket. Så derfor ble det høytlesning av en ny bok. Vi funderte en del over denne boken med de uendelig vakre illustrasjonene. Jeg tror Jens Kristensen er det nærmeste jeg kommer en favorittillustratør.

Boken det er snakk om er » De raske hendene» av Line Stene Sander utgitt på Sander forlag. Jeg måtte google for å lese litt mer om denne boken som fasinerte meg. Det å skrive en spirituell bok for barn er ikke noe av det jeg kommer over så ofte. Koselig av kulturrådet å gi den ut.

Om boken –  Child Spirit Familiebøker er laget for å glede og inspirere små og store mennesker til å utforske små og store temaer i livet.  Boken er basert på en praksis eller levesett som kalles Mindfullness. Det er et begrep som er velkjent i østen, og som er gjort kjent i vesten av den amerikanske forfatteren og professor i medisin Jon Kabat-Zinn. Praksisen fokuserer på at man er tilstede i sitt eget liv, istedenfor at man løper rundt og tenker på alt annet. Det betyr ikke at alle må flytte ut i skogen for å leve et mer balansert liv, men det betyr å være oppmerksom der man er i øyeblikket. Barna er ofte kun tilstede i nuet, og de minner oss på å være mer nærværende. Boken er skrevet for hele familien, og jeg håper både store og små kommer til å kose seg med den!

Om forfatteren: – Jeg arbeider med familiekonstellasjoner i kombinasjon med universellenergi. Jeg bruker konstellasjoner og energikanalisering som verktøy for å forløse indivuelle og systemiske dynamikker, samt igangsette helende prosesser i deg.