WOW dette var noe for meg …..

Siv Jensen blir Skurken Sivert Jensen som i følge Dagbladet er gjennomført ond og rasistisk i barneboken «Teodor Sterk – En trist og blodig fortelling» av Jan Chr. Næss.  Næss har skrevet noe så fiffi som en splatterkomedie for barn/ungdom … en bok vel verd & lese.

forlaget skriver om boken «Den dagen Teodor fyller ti år, faller hele hans verden sammen. Men Teodor henger ikke med hodet av den grunn. Tenk positivt! tenker Teodor. Herfra kan det bare gå oppover! Og så blir alt bare verre. Alt som kan gå galt går galt, og enda skjer det mange ting du aldri kunne forestilt deg!» –

Jeg satt & hummret meg igjennom hele boken, den ene episoden mer ekstrem enn den andre … Fantastisk, meget tro til sjangeren, men et element savnet jeg …. sex ….  for gjennom mitt engasjement i filmen «Død snø» som min kollega er med i, har jeg lært at det alltid må være en sexscene i et splatterplott for det er dem som dør først ….. 

Siden man i Sveige roper på mer sex i barnebøker …. «I 70-talets proggiga barnböcker var sexbilder vardagsmat. Nu finns nästan inget sådant kvar. Vart tog sexet vägen? » kunne man jo følge dette opp i bok nr 2 som bare må komme ….