Stikkord

Det var med undrlig jeg leste Biblioteksbladet om «Biblioteksstrid i Norge» …

Det begynner så vakkert  ..

«Det var en gång två riksbiblioteka­rier som inte enbart ville gå sida vid sida utan även i varandras fotspår, viskade någon elakt i örat. Histo­rien i Norge har egentligen alla ingredienser

Så kommer vi som en pærle på en snor …

Vigdis Moe Skarstein, Lisbeth Tangen, og ikke minst Meg!

Og jeg uttaler meg om så meget og så mangt …   ”Hon menar att abm ­myn­digheten misslyckats helt med att utnyttja de möjligheter de fick”

Og om meg skrives ….   «som efter flera års aktivt arbete med att försöka få till en nationell biblioteks­politikk»

 Jeg kan jo bekjenne at dette har vært et meget ensomt, men givende arbeid, slik helt alene å skulle utvikle en nasjonale bibliotekpolitikk … men dæven kor stolt jeg er …. !

 Søtt om de hadde gidda å snakke med meg, før de tilgav meg mange meninger …