Stikkord

Jeg var en tur på biblioteket i dag, og lånte med en bok. En bok jeg måtte lese høyt flere ganger, grunnet innholdet. Til stor glede for alle tilhørerane. Men da er det noen som mener at dette er at  Makabert makkverk, kan ikke helt forstå det…. men men

Jeg siterer villig …

Far min, kongen, hadde drive med noko han likte ….

Dei to skota samll tett …

Blodpølen var ikkje stor, men pappa levde ikkje lenger …

Mor (dronninga) låg på kne ute på terrassen …

Ho spydde …

Måkene kom flygande ..

De forsynte seg grådig av spyet hennar…

Hofflegen gav mor og meg piller …

Vikarlæraren bad om ein liten prat..

– Eg vil gi deg ein klem, sa han …

Eg (prinsessa) sparka han mellom beina …

I skrittet sparka eg han …

Vikarlæraren hadde omfamna ein elev mot hennar vilje, og misbrukt stillinga si …

Politisjefen grua seg til avhøret …  

Løp og lån «Foten veit» er fortalt av ingen andre enn Marry Prinsesse av Europa …

Og kanskje vi også nu vet hvem som har skrevet den? Ifølge Eli Frisvold så har … : 

Nå tror jeg forresten at jeg veit hvem som har skrevet denne boka. Det er IKKE illustratøren, det er IKKE noen på forlaget, dessuten er boka påmeldt Innkjøpsordningen så da er det i hvert fall ikke Erna Osland som jeg tippa en gang før (rødme rødme) siden HENNES bok også er påmeldt. Kanskje det er litt dårlig gjort å røpe hva jeg tror, siden forfatteren av en eller annen grunn har valgt å være anonym, men jeg tror at nøkkelen blant annet ligger i fornavnet. Kanskje forfatteren rett og slett blei litt fed up av alt spetakkelet i forbindelse med fjorårets bok? Eller vert det endeleg» ….