Så meget synsing har jeg ikke lest på ei stund. Jeg skal i dag holdet et foredrag om Pc-spill for elever og foreldre på Klepp. Det er ikke enkelt å vite hva en skal tro på av detman leser i media:

Denne gang er det en britisk professor som mener noe, jeg lurer på om han noen gang har vært på nett?

Fra Aftenposten:

«Kunnskapen blir perspektivløs. Faren er at barn ikke utvikler evnen til å se sammenhenger, eller forstå en kontekst, innsikt og fortolkning. Det lærer man ikke gjennom nettsamfunn og spill. Og hvordan skal barn lære for eksempel empati gjennom disse mediene, spør Greenfield retorisk»

Forskning viser at unges intelligens er høyere enn hva tidligere generasjoner kan skilte med. Spørsmålet er hva dette betyr. –Jeg har ikke sett at dette har bedret vitenskapen, og ikke har jeg sett oppsiktsvekkende nye, unike musikkstykker eller revolusjonerende ny litteratur som fullstendig overgår kvaliteten på våre gamle klassikeres store verker, sier Greenfield. Det er sakens kjerne.